Umělá inteligence se v současné době prosazuje i na poli vyhledávání informací na Internetu. Možná jste již také zaznamenali, že vám do výsledků vyhledávání ve vyhledávači Google promluvila tzv. AI, která vám docela srozumitelně vyhodnotila to, co požadujete. Například jste potřebovali zjistit nějaká pravidla z českého pravopisu a umělá inteligence vám je podstrčila na první stránce, hned nahoře, nad všemi ostatními výsledky vyhledávání. Toto je samozřejmě výhodné zejména pro uživatele, jen si představte, že potřebujete velmi rychle zjistit, kolik je u nás v současné době registrováno osobních automobilů, aniž byste museli někde pracně prohledávat desítky různých webů. Umělá inteligence vám vyhodnotí výsledek za pár vteřin a vy máte hotovo. Ve zbývajícím ušetřeném čase si můžete jít uvařit čaj a v klidu si ho vypít.

problematika SEO

Aby to takto fungovalo, je však zapotřebí vzájemná spolupráce mezi umělou inteligencí a webovými stránkami. O to se stará problematika SEO, přesněji řečeno SEO pro AI Gemini. Chcete-li být skutečnou autoritou pro vyhledávače a AI, máte nyní možnost svěřit váš portál odborníkům, kteří se postarají o SEO pro AI overviews. A být autoritou, na kterou je spolehnutí, je zásadní krok kupředu, protože tímto způsobem se zviditelníte nejen pro AI (která vás v podstatě v tomto směru ani nemusí zajímat), ale především pro člověka – živého uživatele na Internetu, co vyhledává potřebné informace a potřebuje je k nejrůznějším činnostem.

strategie SEO

Vyplatí se dnes nezaspat tento trend. Ona je to zřejmě spíše nutnost, protože jak se zdá, umělá inteligence se bude pro vyhledávání čehokoli na Internetu využívat i nadále a zřejmě v masovém měřítku. Umělá inteligence ovšem není živá bytost, je to jen stroj, výpočetní technika sestrojená člověkem, která by měla lidem pomáhat. Tímto také apelujeme na možnost zneužívání AI, aby nám naopak neškodila.