Pod obsahem si lidé často představí jenom nějaký informační článek na internetu. Ale obsahem může být takřka cokoliv – popisek produktu či služby, recenze a komentáře pod nimi. Jiné než produktové stránky na webu – například stránka „O Nás“ nebo „Kontakt“ nebo „Naše filosofie“. To všechno je obsah, který je pro někoho určen. Nikdo netvoří obsah jen tak pro nikoho, do prázdna, aby vyplnil prázdné místo. Vždycky je to někomu určeno. A ten pravý trik je v tom dostat lidi, kteří by měli zájem o váš obsah, k tomu, aby se na ten obsah skutečně podívali. Jenže pokud ho nikdo nenajde, těžko se na něj podívá, že ano.

velký červený nápis optimalizace na pozadí vyhledávání

A přesně proto je tu seo. SEO se ovšem nezaměřuje pouze na aspekty webové stránky jako je rychlost načítání nebo navigace na webové stránce spolu s odkazy, častokrát se seo zabývá především optimalizací obsahu, který je na stránce. Optimalizací klíčových slov, optimalizace délky textu nebo také jeho stylistiky, jeho aspektů, případně umístění na stránce – a mnohem více – to jsou všechno věci, na které by se měl správný seo profík podívat a měl by na ně dbát. Vše totiž může rozhodovat.

muž držící na dlani celý svět s počítačovou myší

Zákazníkovi nemusí sedět délka textu, jazyk použitý v textu, umístění textu, klíčová slova užitá v textu – to všechno může rušit celkový dojem a může tak dovést zákazníka až k tomu nejstrašlivějšímu – odchodu z webové stránky. Přesně pro tyto případy byste měli svěřit optimalizaci někomu, kdo v tom má nejen zkušenosti, ale hlavně kdo ví a má představu o tom, co za obecenstvo by bylo vhodné pro váš obsah. Bohužel je tomu tak, pravděpodobnost, že si vaše bio eko mýdla zabalená v papíru recyklovaném koupí člověk, který pracuje v továrně a jí chleba s pařížákem a určitě nevěří na žádné „hogo fogo“ zdravé potraviny, je velice malá. Takže tady právě vstupuje do hry cílení na určité lidi, kteří vyhledávají obsah, který máte na vaší webové stránce. Samozřejmě, nepodceňujeme chlápky s pařížákem.