Rubriky
Produkty

W5W do obrysových světel nemusí být jen obyčejné „tuctové“

Autožárovky do předních světlometů se dělí do tří základních kategorií na světla tlumená (potkávací), dálková a obrysová (parkovací). Některé světlomety využívají pro tlumená i dálková světla jediného zdroje – dvouvláknových žárovek, moderní vozy však mají obvykle tato světla rozdělená (autožárovky H7). Pro světla parkovací se standardně používají nejčastěji drobné žárovičky označované jako W5W Lightpark.cz. Mají velmi malý odběr energie a mohou se ponechat rozsvícené i delší dobu, aniž by hrozilo vybití akumulátoru. městský večerní provoz.jpg

Proč zvolit typ Cool Blue

Výrobce Osram nabízí na trhu produktovou řadu Cool Blue včetně obrysových žárovek. Vyznačuje se až o jednu čtvrtinu vyšším jasem než běžné žárovičky a zároveň vyzařuje barvu o teplotě chromatičnosti 4200 K, tedy neutrální bílou s lehkým namodralým nádechem.

Stylový vzhled

Pokud vsadíte na chladnější odstín, který se dnes začíná stávat běžným standardem, bude osvětlené vozidlo působit mnohem lépe, než s konvenčními autožárovkami. Zní to tak trochu nadneseně, ale vzhled má také svá opodstatnění. Nenosíme přece oděvy a obuv jen proto, aby nás chránily před vnějšími vlivy, oblékáme se a obouváme zároveň podle svého vkusu a teprve vnější dojem při pohledu do zrcadla nebo na druhého člověka utváří celkový obraz. Kdyby tomu tak nebylo, mohli bychom být všichni oděni do jednotvárných uniforem. Na žárovky v autě to platí rovněž a jistě zaznamenáte rozdíl, jestliže spatříte vedle sebe dva stejné vozy – jeden z nich bude zablácený, pokrytý prachem, se špinavými autoskly, bez poklic na discích kol a s obyčejnými autožárovkami o teplém barevném odstínu. Vedle něj bude nablýskaný vůz s poklicemi a s chladnější barvou světel vypadat mnohem lépe.přední světlomet Mercedesu.jpg

Důraz na bezpečnost

Stylový vzhled však není tím hlavním důvodem, proč se výrobce Osram soustředil na lepší podání barev a intenzivnější jas. Model Osram Cool Blue Intense W5W zvyšuje bezpečnost posádky v zaparkovaných vozidlech a samozřejmě i všech ostatních účastníků, kteří zaparkované auto míjí na silnici. Dříve se obrysovým světlům říkalo „parkovačky“ ze zcela zjevného důvodu, protože se uváděly do provozu vždy při parkování na místech spoře osvětlených, poblíž nepřehledné krajnice, v rovince za zatáčkou, nebo na neosvětleném parkovišti.